Σχεδιασμός ιστοσελίδας και κατευθυντήριες γραμμές ανάπτυξης για το 2018
Στη σημερινή παγκόσμια αγορά, δεν αρκεί να έχουμε μόνο μια ψηφιακή παρουσία. Για να επωφεληθείτε από τις ευκαιρίες και να δελεάσετε πραγματικούς, ζωντανούς, ανθρώπινους αναγνώστες, ένας βελτιστοποιημένος, λειτουργικός, διαδραστικός ιστότοπος είναι απαραίτητος. Δυστυχώς, το διαδίκτυο είναι γεμάτο με κακοσχεδιασμένες ιστοσελίδες που χάνουν την ουσία τόσο στο τεχνικό μέρος όσο και στο κομμάτι του περιεχομένου. Ακόμη χειρότερα, οι πελάτες και οι προγραμματιστές συμβάλλουν εξίσου σε αυτή την «παραβατικότητα» του σχεδιασμού.
Ήρθε η ώρα να σταματήσουμε να σχεδιάζουμε κακές ιστοσελίδες, μια για πάντα. Ας ρίξουμε μια ματιά στον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες και οι προγραμματιστές συμβάλλουν σε αυτή την τάση ιστότοπων χαμηλής ποιότητας και να προσδιορίσουμε νέα πρότυπα σχεδιασμού και ανάπτυξης το 2018 που θα συμβάλουν στον τερματισμό αυτού του φαύλου κύκλου ιστότοπων με “πολλά-λόγια λίγη-ουσία”.
Οι Πελάτες
Οι μη ρεαλιστικές προσδοκίες ενός πελάτη μπορούν να καταστρέψουν έναν ιστοτόπο και να τον κάνουν να αποτύχει πριν ακόμα αρχίσει η διαδικασία σχεδιασμού.
Δυστυχώς, πολλοί πελάτες έχουν περιορισμένες γνώσεις σχετικά με το τι πρέπει να είναι ένας ιστότοπος και, το σημαντικότερο, τι μπορεί να προσφέρει μία λειτουργική, σύγχρονη ιστοσελίδα. Υποτιμούν την αξία του να ξεπεράσουν την προσωπική τους αισθητική, υποθέτοντας ότι η οικοδόμηση της επιτυχίας βασίζεται αποκλειστικά σε ένα ελκυστικό περιβάλλον με τα δικά τους πρότυπα. Οι πελάτες πιστεύουν ότι, όσο ο ιστότοπός τους “φαίνεται καλός”, θα αναδεικνύεται στον κυβερνοχώρο, επεκτείνοντας αποτελεσματικά την εμβέλεια της επωνυμίας, προσελκύοντας μαγικά εκατομμύρια ενδιαφερόμενους χρήστες και μετατρέποντάς τους σε πελάτες.
Η αλήθεια είναι ότι δεν λειτουργεί έτσι η μαγεία του διαδικτύου.
Για την παροχή αποτελεσμάτων, ένας ιστότοπος πρέπει να προσφέρει μια συναρπαστική, δυναμική εμπειρία στον χρήστη. Ναι, τα γραφικά είναι κρίσιμα για τη διαδικασία σχεδιασμού. Ωστόσο, για να βελτιστοποιήσετε την επιτυχία, ο ιστότοπός σας πρέπει να παρέχει περισσότερα από συναρπαστικά γραφικά. Ο προγραμματιστής σας είναι ή θα πρέπει τουλάχιστον να εργάζεται σκληρά πίσω από την σκηνή για εσάς, δημιουργώντας μια εξελιγμένη υποδομή τόσο της ιστοσελίδας όσο και της λειτουργικότητας του SEO (βελτιστοποίηση) που πρέπει να αναπτυχθεί και να δοκιμαστεί προτού αρχίσει να ζει. Εκεί ξεκινά πραγματικά η μαγεία του ίντερνετ.
Οι προσδοκίες για τον προϋπολογισμό ενός πελάτη μπορούν επίσης να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία ενός χαμηλότερης ποιότητας ιστότοπου. Όταν πρόκειται να προωθήσετε το εμπορικό σήμα σας, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι τελικά έχετε αυτό που πληρώνετε. Ο λειτουργικός σχεδιασμός της ιστοσελίδας είναι περίπλοκος, αλλά η απόδοση αξίζει την επένδυση.
Οι πελάτες πρέπει να εμπιστευθείτε τη διορατικότητα, το ταλέντο και την εμπειρία του συνεργάτη σας, καθώς σας καθοδηγεί μέσα από τη διαδικασία σε ένα τελικό σχέδιο που δεν φαίνεται απλώς όμορφο, αλλά επιτυγχάνει όλους τους κρίσιμους στόχους μάρκετινγκ στο διαδίκτυο.
Οι Προγραμματιστές
Φυσικά, οι πελάτες δεν είναι οι μόνοι που διαιωνίζουν κακούς δικτυακούς τόπους. Οι ίδιοι οι προγραμματιστές μπορούν επίσης να συμβάλουν στη μείωση των ανεπαρκώς σχεδιασμένων, αναποτελεσματικών ιστοσελίδων που μαστίζουν το διαδίκτυο. Πως; Αρχίζει συχνά με την προσφορά «απαιτούμενων χαρακτηριστικών» στην σύγχρονη σχεδίαση ως «έξτρα παροχές» προς τους πελάτες τους
Δεν είναι πραγματικά ότι καλύτερο…
Το 2018 είναι το έτος που οι προγραμματιστές πρέπει να αναβαθμίσουν την δουλειά τους και να ανεβάσουν τον πήχη σε αποδεκτά πρότυπα του κλάδου. Δεν υπάρχουν πλέον στατικές, μονοδιάστατες τακτικές που καθιστούν μια τοποθεσία σε μια απλή παρουσίαση του Powerpoint (γνωστός και ως στατικός και βαρετός κατακλυσμός δεδομένων).
Πηγαίνοντας προς τα εμπρός, αρνηθείτε να εργαστείτε σε ένα σχέδιο που δεν είναι πολυδιάστατο και πλήρως λειτουργικό. Κάθε έργο που αναλαμβάνετε πρέπει να έχει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες ψηφιακού μάρκετινγκ για να αυξήσει την εμπειρία του ιδιοκτήτη και του χρήστη.
Ναι, μερικοί από τους πελάτες σας θα πάθουν ένα μικρό σοκ. Παραμείνετε σταθεροί. Αντί να υποβαθμίσετε τα χαρακτηριστικά σχεδίασης, φωτίστε τα πολλά οφέλη που προσφέρονται από έναν ιδιαίτερα λειτουργικό ιστότοπο. Εάν επιμένουν σε μία φτηνή και ποιοτικά χαμηλή λύση; Μην αναλάβετε το έργο. Είναι πολύ καλύτερο να αρνηθεί κανείς έναν πελάτη παρά να χάσει αμέτρητες προοπτικές, από αυτούς που θα παρατηρήσουν ότι μπορείτε να δημιουργήσετε ένα λειτουργικό προϊόν.
Λίστα ελέγχου χαρακτηριστικών ιστοτόπου το 2018
Πρέπει να είστε έτοιμοι να θέσετε σε εφαρμογή ένα σχέδιο δράσης που θα επαναπροσδιορίσει το τι θεωρούμε κανονικό για το 2018. Εδώ είναι εννέα μη διαπραγματεύσιμα πρότυπα για υλοποίηση στον ιστότοπό σας:
- Γρήγορη φόρτωση – Κανείς δεν θέλει να περιμένει (και να περιμένει και να περιμένει) για να φορτώσει ο ιστότοπός σας. Σχεδιάστε ιστοσελίδες με γρήγορους χρόνους φόρτωσης για όλους τους χρήστες σε όλες τις συσκευές (ακόμα και εκείνες με βραδύτερες συνδέσεις στο Internet). Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Pingdom ή τα Insights των σελίδων από την Google για να ελέγξετε την ταχύτητα σας και να δείτε πώς μπορείτε να την βελτιώσετε.
- Mobile Ready (Responsive Design) – Έχουμε τονίσει πολλές φορές πόσο απαραίτητος είναι ο responsive σχεδιασμός σήμερα. Ο καθένας χρησιμοποιεί καθημερινά έξυπνες συσκευές. Δημιουργήστε ένα ιστότοπο φιλικό προς το κινητό, στον οποίο το κοινό σας μπορεί να έχει πρόσβαση όποτε θέλει, οπουδήποτε κι αν είναι.
- Παρακολούθηση Στατιστικών – Το Analytics έχει σημασία – είναι ο καλύτερος τρόπος για να διαπιστώσετε ότι ο ιστότοπός σας κάνει πραγματικά την δουλειά του. Ο τελικός σχεδιασμός πρέπει να περιλαμβάνει λειτουργίες για τη μέτρηση βασικών δεικτών όπως η κυκλοφορία, οι στόχοι και οι μετατροπές.
- SEO – Μην υποτιμάτε τη δύναμη της βελτιστοποίησης του ιστοτόπου σας τόσο για μηχανές αναζήτησης όσο και για ανθρώπους. Αναπτύξτε συναρπαστικό, ευανάγνωστο περιεχόμενο για τους αναγνώστες σας. Για τις μηχανές αναζήτησης, συμπεριλάβετε πάντα όλες τις σημαντικές ετικέτες και στοιχεία SEO, συμπεριλαμβανομένων του schema και των χαρτών XML.
- Δυναμικά CMS – Η δύναμη του γραπτού λόγου, δεν έχει ξεπεραστεί, και δεν θα ξεπεραστεί. Η συνεχής δημοσίευση φρέσκου, πρωτότυπου περιεχομένου όχι μόνο μαγνητίζει το κοινό σας, αλλά μπορεί να προσφέρει ανεκτίμητη, μακροπρόθεσμη δυναμική ψηφιακού μάρκετινγκ. Συμπεριλάβετε ένα σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (CMS back-end) στο σχεδιασμό, ώστε οι πελάτες να μπορούν να δημοσιεύουν και να επεξεργάζονται περιεχόμενο όταν απαιτείται.
- Βελτιστοποιημένη μετατροπή – Έχετε πελάτες που χρειάζονται μετατροπές; Εφαρμόστε εργαλεία για τη δημιουργία σελίδων προορισμού καμπάνιας στο σχέδιό σας. Αυτές οι συγκεκριμένες σελίδες μπορούν να μαγνητίσουν τους επισκέπτες σας και να τους κατευθύνουν για να προγραμματίσουν ένα ραντεβού, να ζητήσουν μια επίδειξη προϊόντος ή να κάνουν μια αγορά.
- Email Marketing – Ναι, το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εξακολουθεί να υπάρχει – και να είναι πολύ αποτελεσματικό. Οι φόρμες λήψης των email των επισκεπτών ενός ιστότοπου πρέπει να συγχρονίζονται με το σύστημα μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του πελάτη για απρόσκοπτη πρόσβαση και σύνδεση.
- Social Media (κοινωνικά δίκτυα) – Ποτέ μην χάσετε την ευκαιρία να αξιοποιήσετε την δύναμη των κοινωνικών μέσων (Facebook, twitter, Instagram κα). Ενσωματώστε όλες τις σχετικές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων στο σχεδιασμό σας. Η διευκόλυνση των χρηστών να έχουν γρήγορη πρόσβαση στις σελίδες κοινωνικών μέσων από τον ιστότοπο διευρύνει αμέσως την προσέγγιση ενός εμπορικού σήματος και συμβάλλει στην αύξηση της προβολής και της επισκεψιμότητας.
- Ισχυρή ασφάλεια – Ποτέ μην συμβιβάζετε με την ασφάλεια του ιστότοπου σας. Κάθε σχεδιασμός πρέπει να περιλαμβάνει βασικά πρωτόκολλα ασφάλειας και ιδιωτικότητας, όπως βασικούς ελέγχους ασφαλείας, για την προστασία των δεδομένων των χρηστών και των χρηστών.
Κατά την γνώμη μας αυτές πρέπει να είναι οι μη διαπραγματεύσιμες κατευθυντήριες γραμμές για το σχεδιασμό ιστοσελίδων το 2018.
Είναι ο ιστοχώρος σας προσαρμοσμένος στις απαιτήσεις του 2018;
Εάν όχι, ήρθε η ώρα για μια άμεση online ανακαίνιση. Θυμηθείτε, δεν πρόκειται για μεγάλες χειρονομίες και επισκευές. Αντίθετα, το 2018 θα επικεντρωθεί σε μια στροφή προς απλά, λειτουργικά και φουτουριστικά σχέδια. Η εφαρμογή αυτών των (σχετικά ανώδυνων) προτύπων ως βασικής γραμμής σχεδιασμού μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στον τρόπο που δραστηριοποιούμαστε και να συνδεθούμε με τους πιθανούς πελάτες στο διαδίκτυο για βέλτιστη απόδοση επένδυσης (ROI) με κάθε αλληλεπίδραση χρήστη.
Μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για κάθε περεταίρω διευκρίνιση που χρειάζεστε πάνω σε αυτό το άρθρο.
[…] υπάρχουν ορισμένες τεχνικά καλές βέλτιστες πρακτικές που κάθε ιδιοκτήτης επιχείρησης πρέπει να έχει κατά […]