SEO: Search Engine Optimization & SEO Ranking Factors
Βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης & παράγοντες κατάταξης SEO
SEO Ranking Factors (παράγοντες κατάταξης SEO)
Το SEO είναι ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο πεδίο που δεν σταματά να εξελίσσεται και μαζί του και οι παράγοντες κατάταξης (SEO Ranking Factors). Αυτό που έχει θεωρηθεί ως η βέλτιστη πρακτική το 2015 δεν ισχύει πια το 2017. Στην πραγματικότητα, δεν το καλούμε πλέον βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης. Εμείς, αναφερόμαστε σε αυτό ως βελτιστοποίηση της αναζήτησης. Με τον αριθμό των ενημερώσεων, σημαντικών και δευτερευόντων, που γίνονται από την Google, είναι πολύ σημαντικό να ενημερώνεστε για τις συνεχείς αλλαγές των αλγορίθμων.
Το 2016 και το 2017, είδαμε πολλές βελτιώσεις στα “Penguin 4.0” και “Possum“, τα οποία παρουσίαζαν μια πιο έξυπνη, καθαρότερη και πιο σημασιολογική εμπειρία αναζήτησης. Παρακάτω καλύψαμε μερικούς από τους πιο σημαντικούς παράγοντες κατάταξης SEO που εξακολουθούν να έχουν σημασία το 2018.
-
ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΒΑΣΙΛΙΑΣ
Η πιο γνωστή ατάκα της Google για το SEO, “content is King“, θα ισχύει και το 2018 και για πολλά χρόνια ακόμα.
Ποιότητα περιεχομένου
Το υψηλού επιπέδου περιεχόμενο αναφέρεται σε εμπλουτισμένο κείμενο που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα του αντικειμένου του. Το περιεχόμενο πρέπει να παρέχει πραγματική αξία στον χρήστη και πρέπει να περιλαμβάνει ενημερωτικό οπτικό περιεχόμενο για να συμπληρώνει το γραπτό κείμενο.
Θυμηθείτε, η ποιότητα υπερισχύει της ποσότητας κάθε φορά. Εστιάστε στην αξία, όχι στην καταμέτρηση λέξεων.
Μήκος περιεχομένου
Δεν υπάρχει σαφής κανόνας σχετικά με τη βέλτιστη καταμέτρηση λέξεων για ένα άρθρο, καθώς ποικίλλει ανά θέμα. Ωστόσο, διαπιστώνουμε ότι ένα σχετικά μεγαλύτερο, πιο ολοκληρωμένο περιεχόμενο συνήθως επιτυγχάνει υψηλότερες κατατάξεις. Μελέτες αποκαλύπτουν μια συσχέτιση μεταξύ του μήκους του περιεχομένου και των κορυφαίων θέσεων αναζήτησης Google.
Google’s semantic search
Χρησιμοποιήστε τη σημασιολογική αναζήτηση της Google (semantic search) για να βελτιστοποιήσετε τη στόχευση λέξεων-κλειδιών στα άρθρα σας. Μπορείτε να βρείτε να αποτελέσματα αυτά αν περιηγηθείτε στο κάτω μέρος της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης Google, στο σημείο ” Αναζητήσεις σχετικές με…”.
Για παράδειγμα, μια αναζήτηση για “ξενοδοχεία Χαλκιδικής” αποκαλύπτει τις ακόλουθες σχετικές αναζητήσεις. Αν γράφετε ενημερωτικό άρθρο σχετικά με ξενοδοχεία της Χαλκιδικής, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτά τα σημασιολογικά ερωτήματα για να κατανοήσετε καλύτερα τις σχετικές λέξεις-κλειδιά.
-
BACKLINKS (σύνδεσμοι από άλλες ιστοσελίδες που δείχνουν προς την δική σας)
Τα backlinks παραμένουν ένα από τα ισχυρότερα σήματα κατάταξης (SEO Ranking Factors) στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google. Όσο περισσότερες συνδέσεις έχετε από πολλούς τομείς (domain), τόσο καλύτερες είναι οι πιθανότητές σας να σας κατατάξει το Google ψηλά για τις κορυφαίες λέξεις-κλειδιά. Θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή στο προφίλ των backlink σας, ειδικά λόγω των πρόσφατων ενημερώσεων όπως το “Penguin 4.0“, το οποίο καθαρίζει και φιλτράρει ιστότοπους με προφίλ backlink χαμηλής ποιότητας. Με λίγα λόγια αν ένας ιστότοπος είναι χαμηλής ποιότητας δεν θέλουμε να έχει σύνδεσμο προς την σελίδα μας.
-
ΠΡΩΤΑ ΤΑ ΚΙΝΗΤΑ
Ιστοσελίδες responsive ή εφοδιασμένες με AMP (Accelerated Mobile Pages) είναι ακόμα ένας σημαντικός παράγοντας κατάταξης. H Google εδώ και καιρό ανακοίνωσε την «προτεραιότητα σε ιστότοπους για κινητά» (mobile-first indexing). Αυτό σημαίνει ότι η συμβατότητα ενός ιστότοπου με τις κινητές συσκευές επηρεάζει άμεσα την κατάταξη του. Στο παρελθόν, οι σχεδιαστές ιστοσελίδων έχτισαν πρώτα τις εκδόσεις για υπολογιστές, στη συνέχεια για κινητά. Σήμερα, με τη χρήση των κινητών να ξεπερνά τους σταθερούς υπολογιστές, οι ιστότοποι πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στις εκδόσεις για κινητά ώστε να παρέχουν καλύτερη εμπειρία στον χρήστη.
Η «προτεραιότητα σε κινητά» της Google έχει αλλάξει ήδη τα αποτελέσματα αναζήτησης, ειδικά όταν πρόκειται για τοπικά αποτελέσματα. Οι χρήστες τώρα λαμβάνουν αποτελέσματα που στοχεύουν καλύτερα στην τρέχουσα τοποθεσία τους.
-
ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΕΛΙΔΑΣ
Όπως είναι φυσικό, με την προσέγγιση «προτεραιότητα σε κινητά» από την Google, η ταχύτητα της σελίδας έχει γίνει πιο σημαντική από ποτέ. Οι ιστότοποι με αργή ταχύτητα εμφάνισης θα έχουν πιο δύσκολο έργο να εμφανιστούν στα κορυφαία αποτελέσματα. Ο στόχος της Google με αυτές τις ενημερώσεις είναι να παρέχει στους τελικούς χρήστες αποτελέσματα αναζήτησης που περιλαμβάνουν ιστότοπους με την καλύτερη εμπειρία για τον χρήστη.
-
ΑΣΦΑΛΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ
Είτε έχετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είτε ένα απλό ιστολόγιο, η Google έχει επιβεβαιώσει ότι ένας ασφαλής ιστότοπος θα είναι ψηλότερα στην κατάταξη. Στην πραγματικότητα, η Google ανακοίνωσε στο Search Console ότι θα προσδιορίζει έναν ιστότοπο χωρίς https ως μη ασφαλή και θα το θεωρεί ένα από τα SEO Ranking Factors. Παρότι δεν έχουν γίνει ακόμα μεγάλες αλλαγές στα οργανικά αποτελέσματα της Google, είναι απλά θέμα χρόνου να αλλάξει αυτό. Εάν δεν το έχετε κάνει ακόμα, σας συνιστούμε να μετακινήσετε το domain σας σε HTTPS.
-
SCHEMA MARKUP CODE
Ο κώδικας σήμανσης (schema code) βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα συγκεκριμένα κείμενα, όπως διευθύνσεις, αριθμούς τηλεφώνου, συνταγές, σχόλια και άλλα.
Ιδιαίτερα για τις τοπικές επιχειρήσεις, η εφαρμογή ενός κώδικα σήμανσης σε ολόκληρο τον ιστότοπο μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά επωφελής. Για παράδειγμα, είναι σημαντικό να πείτε στην Google που βρίσκεται η επιχείρησή σας εφαρμόζοντας έναν σωστό κώδικα σήμανσης.
Κατάλογος των στοιχείων που μπορείτε να επισημάνετε με κώδικα σήμανσης είναι διαθέσιμος εδώ: schema.org
Πάντα φυσικά να είστε βέβαιοι ότι η σήμανση σας συμμορφώνεται με τις οδηγίες της Google.
-
ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΕΠΩΝΥΜΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΗΜΑΤΑ
Οι αναζητήσεις βασισμένες στην επωνυμία παρέχουν ισχυρό μήνυμα στον αλγόριθμο αναζήτησης της Google. Όσο περισσότερη επισκεψιμότητα αποκτά ένας ιστότοπος από αναζητήσεις της επωνυμίας του, τόσο περισσότερο θα αναγνωρίζεται από τον αλγόριθμο. Επιπλέον, παρατηρήσαμε ότι τα κοινωνικά μηνύματα από το Facebook, Twitter, Reddit, Pinterest και άλλους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης συσχετίζονται με τις ταξινομήσεις αναζήτησης.
Αυτό δεν σημαίνει ότι μια ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να οδηγήσει από μόνη της σε οργανική κίνηση. Οι ιστότοποι που συνδυάζουν ισχυρή επωνυμία και κοινωνικά σήματα με συνδυασμένες προσπάθειες σε όλα τα κανάλια SEO μπορούν να επιτύχουν μεγαλύτερη προβολή αναζήτησης.
-
ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΜΕΑ (Domain)
Στο παρελθόν, οι τομείς επακριβούς αντιστοίχισης (exact-match domains) ήταν ένας σίγουρος τρόπος για την ενίσχυση της ορατότητας της οργανικής αναζήτησης. Αν και δεν είναι τόσο απόλυτο όσο παλιά, οι τομείς (domain) εξακολουθούν να έχουν επιρροή και να είναι ένας από τους βασικούς SEO Ranking Factors. Με τον πιο έξυπνο αλγόριθμο της Google, εξακολουθούμε να κάνουμε δύο μεγάλες επισυμάνσεις:
- Οι τομείς ακριβούς αντιστοίχισης εξακολουθούν να έχουν μεγάλη σημασία – Για παράδειγμα, για την αναζήτηση “αυτοκίνητα”, αναμένουμε να βρούμε δημοφιλή εμπορικά σήματα που να σχετίζονται με τα αυτοκίνητα στα κορυφαία αποτελέσματα αναζήτησης (Ford, BMW, Top Gear κ.λπ.). Αντ ‘αυτού, έχουμε μια ακριβή αντιστοιχία (στην αγγλική μετάφραση της λέξης), “car.gr”.
- Η παλαιότητα του τομέα μετράει – Η ηλικία του τομέα είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας κατάταξης. Οι νέοι τομείς αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες κατάταξης για τις κορυφαίες λέξεις-κλειδιά, ενώ οι τομείς με εκτεταμένο ιστορικό φαίνεται να κατέχουν κορυφαίες θέσεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Μία ερώτηση που χρήζει απάντησης αλλά θα το κάνουμε σε άλλο άρθρο είναι:
Πόσο καιρό χρειάζεται μία ιστοσελίδα για να καταταγεί στις κορυφαίες θέσεις;
-
Δομή διεύθυνσης URL
Βεβαιωθείτε ότι η δομή του ιστότοπού σας είναι όσο το δυνατόν πιο σύντομη για 3 λόγους:
- Πρώτον, ένα σύντομο URL όπως το https://www.zeroweb.gr/#contact είναι ευκολότερο για την Google να το καταλάβει από το https://www.zeroweb.gr/2/11/2017/main/page/my-contact-details.
- Δεύτερον, καθιστά τη διεύθυνση URL ευκολότερη στην ανάγνωση, οπότε οι χρήστες θα καταλάβουν καλύτερα τι είναι πραγματικά πίσω από τη συγκεκριμένη διεύθυνση URL, χωρίς καν να το κάνουν κλικ. Θα τους βοηθήσει να λάβουν την απόφαση να κάνουν κλικ στον σύνδεσμο σας.
- Τρίτον, οι μεγάλες διευθύνσεις URL συνήθως σημαίνουν σύνδεση με σελίδες που απέχουν αρκετά κλικ από την αρχική σελίδα. Και επειδή η δύναμη του SEO χάνεται καθώς περνάει μέσα από τις σελίδες, είναι καλύτερο να κάνουμε το μονοπάτι μικρότερο.
-
ΕΙΚΟΝΕΣ
Μην ξεχάσετε να προσθέσετε εικόνες στις σελίδες σας. Οι εικόνες βελτιώνουν το οπτικό κομμάτι της παρουσίασης σας αλλά βοηθάνε και το Google να καταλάβει ότι το περιεχόμενο σας είναι προσεγμένο και κατατοπιστικό. Και μην ξεχνάμε ότι το περιεχόμενο είναι ακόμα ο Βασιλιάς του SEO.
Επίσης βασικό είναι οι εικόνες σας να έχουν σωστά και περιεκτικά ονόματα χωρίς κενά (πχ domatio_me_thea.jpg και όχι DSC123.jpg)
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ (παράγοντες κατάταξης SEO – SEO Ranking Factors)
Δεν πρόκειται πια μόνο για το SEO (Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδας), πολλοί παράγοντες συμβάλουν στην κατάταξη των ιστοσελίδων. Πιστεύουμε ότι το 2018 χρειάζεται μια ολοκληρωμένη στρατηγική μάρκετινγκ, και όχι μόνο η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας, για να γίνει ορατή η επιχείρησή σας.
Αυτό σημαίνει ότι το SEO πρέπει να εργαστεί χέρι-χέρι με το μάρκετινγκ περιεχομένου (content marketing) για να δημιουργήσει σωστό περιεχόμενο. Η ενσωμάτωση με τα κοινωνικά δίκτυα είναι απαραίτητη για να προβάλετε αυτό το περιεχόμενο. Οι πρόσφατες ενημερώσεις της Google ανοίγουν το δρόμο για ιστότοπους με ποιοτικό περιεχόμενο που προσφέρει πραγματική αξία στους χρήστες. Επίσης, η Google βελτιώνει καλύτερα τη μέτρηση της αλληλεπίδρασης των χρηστών με το περιεχόμενό σας με τα Analytics, και κάνει πιο εύκολη την μέτρηση των αποτελεσμάτων κάθε καμπάνιας μάρκετινγκ.
Αν οι παράγοντες κατάταξης SEO (SEO Ranking Factors), σας φαίνονται πολύπλοκοι ή δεν έχετε τον χρόνο να τους εφαρμόσετε, θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να δούμε μαζί ένα πλάνο μάρκετινγκ που θα καλύπτει τις ανάγκες σας και θα σας φέρει υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης.