Σχεδίαση συσκευασίας και ετικέτας

Σχεδίαση συσκευασίας και ετικέτας
Label & Packaging Design

Σχεδίαση συσκευασίας και ετικέτας

Η σχεδίαση της συσκευασίας και της ετικέτας σας μπορεί να κάνει την διαφορά μεταξύ ενός νέου πελάτη που θα παραλάβει το προϊόν σας από το ράφι του καταστήματος ή θα παραλάβει αυτό του ανταγωνιστή σας. Θα μπορούσε ενδεχομένως να σας κερδίσει έναν πελάτη δια βίου ή εξίσου εύκολα να τον χάσετε. Οι καταναλωτές κρίνουν το προϊόν σας από τη συσκευασία του προτού μάθουν τι μπορεί να κάνει, επομένως πρέπει να το κάνετε εξαιρετικό.

Τι είναι ο σχεδιασμός συσκευασίας;

Η συσκευασία σας είναι το υλικό που περιέχει το προϊόν σας. Ο σχεδιασμός συσκευασίας είναι η διαδικασία που επιτρέπει στη συσκευασία σας να εκπληρώσει ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών. Πρέπει να είναι λειτουργικό, να συγκρατεί το προϊόν σας, να επιτρέπει τη μεταφορά και την αποθήκευσή του. Πρέπει να ξεχωρίζει με κάποιο τρόπο από τις συσκευασίες των ανταγωνιστών σας, καθώς και να απευθύνεται στους πελάτες στο κατάστημα και στο διαδίκτυο.

Υπάρχουν τρεις τύποι συσκευασίας, όλοι με διαφορετικές λειτουργίες και σχεδιαστικές ανάγκες:
• Κύριος – κρατά το προϊόν σας (για παράδειγμα, ένα μπουκάλι σαμπουάν)
• Δευτερεύων – εξωτερική συσκευασία για έκθεση και αποθήκευση στο ράφι. Επίσης για προστασία κατά τη μεταφορά (π.χ. κουτί με μπουκάλι άρωμα μέσα)
• Τριτογενές – συνδυάζει πολλαπλά πακέτα για αποθήκευση και logistics, που συνήθως εμφανίζονται σε αποθήκες

Αν και χρειάζεστε η συσκευασία σας να είναι ελκυστική για τους πελάτες σας, πρέπει επίσης να μεταφέρει πληροφορίες σχετικά με το προϊόν σας. Για παράδειγμα, τα τρόφιμα πρέπει να εμφανίζουν συστατικά και διατροφικές πληροφορίες.

Γιατί χρειάζεστε έναν αποτελεσματικό σχεδιασμό συσκευασίας

Σκεφτείτε πώς επιλέγετε προϊόντα σε ένα σούπερ μάρκετ ή ένα κατάστημα. Συνήθως, πηγαίνετε με αυτό που ξέρετε, αλλά μερικές φορές σας αρέσει να δοκιμάζετε κάτι διαφορετικό. Τι περνάει από το μυαλό σας; Θα μπορούσε να είναι τιμή ή άλλα χαρακτηριστικά, αλλά τις περισσότερες φορές, θα πάρετε μια άμεση απόφαση με βάση αυτό που βλέπετε. Αυτή είναι η συσκευασία.

Η όμορφη συσκευασία ελκύει τα μάτια, τον εγκέφαλο και τα συναισθήματα. Ξεχωρίζει στα ράφια. Αναφέρει όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά και οφέλη. Είναι επίσης μια αντανάκλαση της επωνυμίας της εταιρείας.
Εάν πραγματοποιήσετε όλες αυτές τις συνδέσεις σε λίγα δευτερόλεπτα, μπορείτε να κερδίσετε έναν πελάτη για δυνητικά πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.

Μια ετικέτα συμπληρώνει τη συσκευασία

Είναι σημαντικό η ετικέτα σας να ταιριάζει στη συσκευασία (ή στο δοχείο). Ας υποθέσουμε ότι έχετε μια περίεργη ιδέα σχεδιασμού και ίσως θέλετε να προχωρήσετε στην εκτέλεση. Συμμορφώνεται με το υλικό συσκευασίας; Θα μπορούσατε να κολλήσετε την ετικέτα στο δοχείο;

Για αυτό θα πρέπει να έχετε στο μυαλο σας:
1. Το δοχείο ή το υλικό συσκευασίας για την επικόλληση της ετικέτας.
2. Η υφή ή η επιφάνεια της συσκευασίας για το κόλλημα της ετικέτας.
3. Το χρώμα και το μέγεθος της ετικέτας ανάλογα με το πόσο θέλετε να αναδείξετε το προϊόν.
4. Συνθήκες αποθήκευσης του προϊόντος όπως καταψύκτη ή ράφι.
5. Οι κόλλες και τα μελάνια να είναι ειδικά για την εκτύπωση ετικετών τροφίμων.

Μιλώντας απευθείας στον πελάτη

Οι ετικέτες είναι ένα εξαιρετικό μέσο για να μεταφέρετε το μήνυμα της επωνυμίας σας απευθείας στον καταναλωτή. Για ορισμένες συσκευασίες, οι ετικέτες είναι το μόνο τυπωμένο τμήμα (ειδικά οι ετικέτες συσκευασίας τροφίμων). Πιστεύουμε ότι υπάρχει ένα όραμα πίσω από το προϊόν που πουλάτε και θέλετε να το μάθει ο πελάτης. Ως εκ τούτου, μη διστάσετε να φωνάξετε το μήνυμα της επωνυμίας σας μέσω ετικετών. Αλλά, σίγουρα, το μήνυμα της επωνυμίας είναι μέρος των πληροφοριών στην ετικέτα και όχι το μοναδικό.

Τελικές σκέψεις

Είτε πρόκειται για νέο προϊόν είτε ανανεώνετε την εμφάνιση του υπάρχοντος προϊόντος. θα θέλατε να μάθετε εάν ο σχεδιασμός της συσκευασίας και της ετικέτας σας έχει απήχηση στους πελάτες σας. Για αυτό, τα σχόλια των πελατών σχετικά με τη νέα εμφάνιση του προϊόντος μπορεί να είναι χρήσιμα.

Μπορείτε να ερευνήσετε τις απαντήσεις για τις ακόλουθες ερωτήσεις:
1. Είναι η πρώτη φορά που αγοράζετε αυτό το προϊόν;
2. Σας άρεσε η συσκευασία;
3. Πώς θα αξιολογούσατε την ποιότητα της συσκευασίας;
4. Ήταν ορατό το προϊόν στο σούπερ μάρκετ; ή το αναζητήσατε;
5. Καταφέρατε να λάβετε τις απαραίτητες πληροφορίες για το προϊόν;
6. Η συμβουλή σας για εμάς.

Σχεδιασμός συσκευασίας που πουλάει

Με δημιουργικότητα και έξυπνη σκέψη, οποιαδήποτε μάρκα, ανεξάρτητα από τα σήματα ή τον προϋπολογισμό, μπορεί να δημιουργήσει συσκευασία που ξεχωρίζει από το πλήθος.

Βεβαιωθείτε ότι εκμεταλλεύεστε αυτήν την ευκαιρία για να δώσετε στο προϊόν σας ένα πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σας.

Ελάτε να γνωριστούμε από κοντά, να αναλύσουμε τις ανάγκες σας και να σας προτείνουμε τις καλύτερες λύσεις για τον σχεδιασμό της συσκευασίας και της ετικέτας σας για το προϊόν σας.