Κοινά λάθη στην σχεδίαση ιστοσελίδων από μικρές επιχειρήσεις

Open Small Business

Κοινά λάθη στην σχεδίαση ιστοσελίδων από μικρές επιχειρήσεις

Γιατί είναι σημαντική η σωστή σχεδίαση ιστοσελίδων

Η σωστή σχεδίαση ιστοσελίδων, για μια μικρή επιχείρηση, αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι στην προσπάθεια προώθησης και αναγνωρισιμότητας. Οι επισκέπτες έρχονται στην σελίδα σας για συγκεκριμένο λόγο αλλά και με απορίες και θέλετε να διασφαλίσετε ότι απαντάτε στις ερωτήσεις τους και χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό σας σωστά, για να πουλήσετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

Αν έχετε σχεδιάσει λάθος την ιστοσελίδα σας, μπορεί εύκολα να χάσετε επισκέπτες που θα μπορούσαν να γίνουν πελάτες, και να χάσετε χρήματα από πιθανά έσοδα που θα κάνετε από μια καλά σχεδιασμένη, σωστά λειτουργούσα ιστοσελίδα.

Ξεχωρίστε από τον ανταγωνισμό, αποφεύγοντας πολλά από τα κοινά λάθη μεταξύ των ιδιοκτητών επιχειρήσεων στην σχεδίαση ιστοσελίδων:

1. Δεν συγκεκριμενοποιείτε την αγορά στην οποία απευθύνεστε

Αντί να εστιάζετε στο να δημιουργήσετε τον ιστότοπό σας το συντομότερο δυνατό, πρέπει πρώτα να ερευνήσετε το κοινό-στόχο σας και την συγκεκριμένη αγορά σας. Στη συνέχεια, να σχεδιάστε την ιστοσελίδα σας γύρω από αυτή την έρευνα.

Για παράδειγμα, εάν το αγοραστικό κοινό σας είναι μεγαλύτερης ηλικίας, ίσως το μέγεθος της γραμματοσειράς να είναι μεγαλύτερο. Ή αν το προϊόν σας είναι προσανατολισμένο προς μια νεότερη δημογραφικά ομάδα, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε το πόσο εύχρηστη είναι η ιστοσελίδα σας σε κινητά και tablets.

Θα πρέπει να καθορίσετε πού να οδηγήσετε τους χρήστες σας μόλις φτάσουν στον ιστότοπό σας. Η ερώτηση αυτή απαντάται εύκολα αν γνωρίζετε την αγορά σας και πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν στην σχεδίαση ιστοσελίδων σας.

responsive σχεδίαση ιστοσελίδων

2. Ο σχεδιασμός είναι πολύ βαρύς ή φανταχτερός

Σχεδιάζουμε και αναπτύσσουμε ιστοσελίδες τα τελευταία 20 χρόνια και γνωρίζουμε ότι για να είστε επιτυχημένοι στο ίντερνετ πρέπει να επικεντρωθείτε στην εμπορική προώθηση της ιστοσελίδας σας και όχι στο φανταχτερό σχέδιο. Η σχεδίαση ιστοσελίδων σας δεν πρέπει να επικεντρώνεται μόνο στο να φέρνει τους χρήστες εκεί, αλλά και να τους καθοδηγεί στο σωστό μέρος μόλις φτάσουν στην αρχική σας σελίδα.

Επιπλέον, οι φανταχτερές ιστοσελίδες δεν φαίνονται καλά στα κινητά τηλέφωνα ή τα tablet, και μια μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου επισκέπτονται ιστοσελίδες από αυτές τις συσκευές.

Θυμηθείτε: όταν ένας επισκέπτης έρχεται στον ιστότοπό σας, πιθανότατα ήδη γνωρίζει τι θέλει. Εάν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα δεν μπορέσει να καταλάβει τι πρέπει να κάνει στη συνέχεια, μπορεί να χρειαστεί να επιστρέψετε στο σχεδιαστήριο.

3. Κακή πλοήγηση (μενού)

Η πλοήγηση στον ιστότοπο επηρεάζει τόσο τη χρηστικότητα όσο και την προσβασιμότητα, οπότε είναι σημαντικό να το καταστήσετε πρωταρχικό μέλημα. Οι χρήστες επισκέπτονται τον ιστότοπό σας για συγκεκριμένες πληροφορίες και αν δεν τις βρουν, θα πάνε γρήγορα αλλού, μένοντας με την εντύπωση ότι η επιχείρησή σας είναι αποδιοργανωμένη σε κάτι περισσότερο από τον ιστότοπό της.

Μια καλή δομή πλοήγησης (μενού) θα πρέπει να είναι απρόσκοπτη και θα κρατήσει τους επισκέπτες στην σελίδα σας περισσότερο, πράγμα που σημαίνει δυνητικά περισσότερους αναγνώστες, συνδρομητές, πελάτες ή εγγραφές – όποιο από τα αυτά είναι ο κύριος στόχος σας.

Οι περισσότεροι ιστότοποι και ιστολόγια χρησιμοποιούν κοινές τεχνικές πλοήγησης που αναμένονται από τον μέσο επισκέπτη. Οι σελίδες και τα τμήματα του ιστότοπου πρέπει να είναι εύκολες και λογικές για την περιήγηση των επισκεπτών. Μην κάνετε τους επισκέπτες σας να σκέφτονται για τον τρόπο πλοήγησης στον ιστότοπό σας. Απλά θα φύγουν.

Web Navigation

4. Δεν υπάρχει σαφής πρόσκληση για δράση (call to action)

Αυτό είναι σε συνάρτηση με το προηγούμενο θέμα. Τι θέλετε να κάνουν οι χρήστες αφού βρουν τον ιστότοπό σας; Θέλετε να αγοράσουν το προϊόν σας, να επικοινωνήσουν μαζί σας ή να εγγραφούν στο ηλεκτρονικό ενημερωτικό δελτίο της επιχείρησής σας; Πρέπει να πείτε στους επισκέπτες ποιο είναι το επόμενο βήμα και πότε να το κάνουν (ιδανικά, τώρα!).

5. Στάσιμο, ξεπερασμένο περιεχόμενο

Οι πελάτες αναμένουν από τον ιστότοπό σας να περιέχει τις πιο πρόσφατες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και την εταιρεία σας. Όταν δεν υπάρχει αυτό, μπορεί να υποθέσουν ότι δεν είναι ενεργό πλέον, ή απλά δεν είναι καινοτόμο και μπροστά από τον ανταγωνισμό. Το περιεχόμενό σας πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών σας (ή των πιθανών πελατών) και να ενημερώνεται καθώς αλλάζουν τα πράγματα. Αν έχετε ένα blog, ενημερώνοντάς το τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα – αν όχι περισσότερο – μπορεί να σας βοηθήσει να οδηγείτε τους επισκέπτες στον ιστότοπό σας και να κρατάτε τις μηχανές αναζήτησης ευτυχισμένες.

6. Απευθύνεστε σε όλους

Αυτό πηγαίνει πίσω στην γνώση της αγοράς-στόχου σας. Η ιστοσελίδα σας θα είναι ένα χάος αν προσπαθήσετε να ικανοποιήσει κάθε είδος επισκέπτη. Είναι καλύτερο να αναγνωρίσετε τους πιο συχνούς χρήστες σας και να εστιάσετε στη δημιουργία της καλύτερης δυνατής εμπειρίας γι ‘αυτούς. Αν προσπαθήσετε να ευχαριστήσετε τις μάζες, ίσως καταλήξετε να μην ευχαριστείτε κανέναν.

7. Κάντο μόνος σου

Ο δικτυακός σας τόπος είναι συχνά η πρώτη εμπειρία των πελατών σας με το εμπορικό σας σήμα. Αν δεν έχετε εμπειρία σχεδιασμού, νομίζετε πραγματικά ότι δεν θα αδικήσετε την επιχείρηση σας; Θυμηθείτε ότι οι πρώτες εντυπώσεις είναι τα πάντα. Μην επιτρέπετε στον πελάτη σας να κάνει υποθέσεις σχετικά με την επιχείρησή σας εξαιτίας ενός κακώς σχεδιασμένου ιστότοπου.

Αν έχετε απορίες για οποιοδήποτε θέμα αφορά την σχεδίαση ιστοσελίδων, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Κράτα το

Share this post